arki

8 VINKKIÄ JOILLA SELVIÄT HUONOSTA PÄIVÄSTÄ

Jutta EveliinaJutta EveliinaJutta Eveliina

Välillä herätessä tuntuu, että päivästä on tulossa yksi surkeiden sattumusten sarja. Huonosti nukuttu yö, skipattu treeni, päänsärky tai huonossa asennossa nukutun yön jäljiltä jumissa olevat hartiat ärsyttää ja kiinnostus on hukassa. Kuulostaako tutulta? Meillä kaikilla on joskus huonoja päiviä, mutta usein pienillä jutuilla siitä huonostakin päivästä saa tehtyä edes hiukan paremman. Yhden huonon aamun jälkeen päätin koota teille omat vinkkini huonon päivän pelastamiseksi.

– Käy ulkoilemassa. Raitis ilma piristää kummasti. Ja mikäli käy tuuri niin ulkona mahdollisesti paistava aurinko ainakin piristää mieltä kummasti.

– Siivoa. Itse tulee toisinaan harrastettua tätä niin sanottua ”ketutussiivousta”. Näin saa tehokkaasti purettua ärsytystä, ja siistissä ympäristössä mielikin on virkeämpi.

– Inspiroidu. Huonoina päivinä usein inspiraatio tekemiseen on kadoksissa, ja itse suosin sen etsimisessä yllä mainittujen keinojen lisäksi myös fiiliksen mukaan esimerkiksi musiikkia tai inspiroivia podcasteja. Toisinaan taas täysi hiljaisuus inspiroi parhaiten.

– Juo kuppi kahvia. Aika perinteinen vinkki, mutta taatusti toimiva.  Ja ota vaikka kaveriksi pala tai pari suklaata jos siltä tuntuu. 
Mene suihkuun. Pitkä, kuuma suihki helpottaa huonoa päivää kummasti! Suhikun jälkeen olo on raikas ja rentoutunut.
– Pura ajatuksia. Juttele jollekulle, oli se sitten oma puoliso, ystävä tai vaikkapa äiti. Tai jos et ole juttutuulella niin kirjoita, piirrä tai maalaa. 
–  Hoida velvollisuudet. Joskus päivä ei vaan tunnu lähtevän käyntiin, vaikka hoidettavia asioita olisi ties kuinka paljon. Silloin ei auta kuin tarttua toimeen, kyllä se päiväkin siitä muuttuu paremmaksi sitä mukaa kun tehtävälista lyhenee.

– Mene ajoissa nukkumaan. Jos taas mikään edellä mainituista vinkeistä ei tunnu toimivan, niin tämä viimeistään korjaa tilanteen. Jos päivä ei millään muutu paremmaksi, niin mene ajoissa nukkumaan. Seuraava aamu varmasti on jo paljon parempi, ja ainakin olo on levännyt!

OTA SEURANTAAN FACEBOOK, BLOGLOVIN, INSTAGRAM

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

×